יום חמישי, 5 במרץ 2009

יום לא שקט


ללא שציפינו לכך, היינו עדים היום ליום לא שקט בלימודי ההוראה. ראיתי זאת מביקורי בקבוצות (ב- 5 קבוצות מתוך 6) וגם שמעתי זאת מכם בפגישת הרפלקציה שלאחר השיעורים. ללא ספק היה זה יום מתסכל מבחינתכם זאת אבל לא היה קשה במיוחד לזהות לפחות מספר גורמים לכך:

  • חג פורים המתקרב: כמו בתי ספר אחרים ברחבי הארץ, גם בבית הספר שבו אנחנו פועלים, ייערכו חגיגות פורים ביום ראשון. כבר עכשיו התלמידים נערכים לכך ולכן תשומת ליבם מוסחת.
  • הערכות הרבעון המתקרבות: בקרוב יקבלו התלמידים את הערכות הרבעון שלהם. גם זו נקודה שיש בה כדי לעורר אי שקט.
  • ההמתנה לתשובה מבתי הספר שהתלמידים מבקשים להתקבל אליהם: התלמידים ממתינים עתה לתשובות מבתי הספר התיכוניים שאליהם ביקשו להתקבל. ללא ספק עניין זה מהווה גורם נוסף למתח.
  • הביקורים התכופים של בעלי תפקידים בכיתות: המחנכות והרכזת ביקרו היום הרבה מעבר לרגיל בתוך הכיתות בשעת השיעורים ועניין זה הפריע לרצף של השיעור ולריכוז של התלמידים.
  • משחק הכדורגל שהתקיים בהפסקה הגדולה: כזכור לכם, התקיים משחק כדורגל שבו גם השתתף נציג שלנו מקרב המורים - אמין. המשחק גם התמשך מעט אל תוך השיעור השני.
ייתכן ותוכלו להוסיף לרשימה זו סיבה או סיבות נוספות אבל אוסף כזה משמעותי של סיבות די בו כדי להסביר את מה שהתרחש. בכל מקרה, יש לזכור שבית ספר הוא מוסד דינאמי ביותר והתלמידים שבו, במיוחד בגיל זה, גיל ההתבגרות, נתונים לשינויים עזים ותכופים המקשים לעתים על הבנת התרחשויות הקורות בכיתה.
למרות זאת אני חייב לציין שהתרחשה למידה בכל הקבוצות גם אם בריכוז פחות ומעורבות פחותים של התלמידים מאשר בדרך כלל.

תגובה 1:

אלאא שרארה אמר/ה...

נכון..אני מסכימה עם כל מה שאמרת..כי באמת כך היה המצב בתוך השיעור ובתוך הכיתה..אבל מה שעניין אותי במיוחד..שעשינו שיעור חזרה ..והסברנו להם שזה לטובתם, ולמרות כל זה לא התענינו והפריעו..נראה לי שצריך להעריך כל תלמיד בשקידה ובהתנהגות בדיוק איך שהו מתנהג ולא להזדהות איתו..כדי שידעו איך להתנהג בהקדם ...