יום חמישי, 26 במרץ 2009

יום ההוראה האחרון שלפני חופשת פסח


היום היה יום ההוראה האחרון שלכם לפני חופשת הפסח. בבוקר הודיעו לנו בבית הספר על יום צילומים של תלמידי שכבת כתה ט, שבו יוציאו מדי פעם תלמידים, ולעתים קבוצות שלמות של תלמידים לצורך הצילומים. די חששתי שהדבר ישבש באופן משמעותי את עבודתכם. לשמחתי זה לא קרה ברוב המקרים, חוץ משיבושים מעטים וקצת אי שקט, אבל לא מעבר לזה.
בשיעור של אמתיסאל ועביר עלה עניין מתן השמות לקטבים השונים של המגנט. האמת היא שהשיום (מתן השמות) איננו בעל חשיבות עליונה בעיני אבל רצוי שלא להשתמש בסימני הפלוס והמינוס. שימוש כזה עלול לבלבל עם הסימון שמשתמשים בו עבור מטענים חשמליים. עדיף להשתמש במונחים המקובלים - קוטב צפוני וקוטב דרומי של המגנט.

בשיעור של יסאר ואמין ראיתי דיון מעניין בנושא הכוחות. יסאר הציג דוגמאות מגוונות של כוחות מאוזנים אך במקום להסביר אותן הוא הציג אותן כשאלות. לדוגמה - אני לוחץ על הקיר. האם זה מקרה של כוחות מאוזנים? מי מפעיל כוח יותר גדול, אני על הקיר או הקיר עלי? כך, באמצעות שאלות ותשובות של התלמידים, יסאר ניווט את הדיון בצורה מעניינת, כפי שהוא יודע לעשות, והתקדם והיבנה, ביחד עם התלמידים, את נושא הכוחות המאוזנים והרגשתי שהם אכן הפנימו את המושג.

חג פסח שמח וחופשה נעימה ומהנה

יורם

2 תגובות:

אלאא שרארה אמר/ה...

גם לך יורם...חופשה נעימה וחג שמיח:)

יורם אורעד אמר/ה...

תודה לך אלאא ולהתראות לאחר החופשה.