יום שישי, 5 בדצמבר 2008

סדנה קצרה על הטקסונומיה של בלום


את שיעור הדידקטיקה של אתמול הקדשנו בעיקר לעריכת סדנה קצרה על הטקסונומיה של בלום ושימושה בקבוצות שלכם. הופתעתי לטובה מן הסדנה, הן משיתוף הפעולה שלכם והן מן הרעיונות שהעליתם. שמחתי לראות שהטקסונומיה יש בה כדי לסייע לכם לזהות רמות חשיבה שונות אצל התלמידים וכן למשוך אותם כלפי מעלה מבחינת רמות החשיבה.
לגבי פרויקט הגמר, אלו מכם (מתוך הסטודנטים שבשנה השנייה של אימוני ההוראה) שמתכוונים לעשות את הפרוייקט בפיזיקה, אנא תנו לי תשובה בהקדם האפשרי והתייחסו ללוח הזמנים שהצגתי בזמנו בבלוג שלי.
בביקורי אתמול בשיעורים שלכם, ראיתי שערכתם בעיקר עבודה עצמית, מלווה בהנחייה צמודה ובדיון. דרך עבודה כזו יש בה כדי לערב את התלמידים שלכם בלימודים. התרשמתי לטובה משיתוף הפעולה של התלמידים ומהעניין שהם גילו.
ולבסוף, כפי שסיכמנו אתם מתבקשים להתייחס לדף העבודה על הטקסונומיה של בלום, שחילקתי לכם (הוא נמצא גם במאגר הקישורים הרגיל המצוי בבלוג שלי), התייחסו לשאלה 3, הנוגעת להפעלת רמות החשיבה של בלום והציגו כאן את השאלות שאתם מתכוונים להעלות בכיתה, כתגובה לרשומה זו.

בברכה

יורם



2 תגובות:

y-g אמר/ה...

שאלות לפי טקסונומיה של בלום :

1. (ידע) מהי הנוסחה שלאנרגיית התנועה

2. (הבנה) באילו שני גורמים תלויה אנרגיית הגובה ?

3. (יישום) כמה אנרגיית גובה יש לגוף שמסתו 3 ק"ג הנע במהירות 10 מטררים בשנייה ?

y-g אמר/ה...

שאלות לפי טקסונומיה של בלום :

יניבגבאי - תיקון השאלות :

1. (ידע) מהי הנוסחה של אנרגיית התנועה ?

2. (הבנה) באילו שני גורמים תלויה אנרגיית התנועה ?

3. (יישום) כמה אנרגיית תנועה יש לגוף שמסתו 3 ק"ג הנע במהירות 10 מטרים בשנייה ?