יום חמישי, 27 בנובמבר 2008

הטקסונומיה של בלום


את שיעור הדידקטיקה של היום הקדשנו להצגת הטקסונומיה של בלום, שננסה להשתמש בה להשבחת עבודת ההוראה בכיתות. יתרונה של הטקסונומיה הוא זיהוי של שש רמות קוגניציה העולות בסדר מדרגי בזו אחר זו. בשבוע הבא נערוך מעין סדנה שבה תתרגלו את רמות החשיבה של הטקסונומיה בחומר הרלוונטי שאותו אתם מלמדים בכיתותיכם.
לכן, אבקשכם לעיין שוב בטקסונומיה של בלום בתוך חומרי הלמידה המצויים תחת הקישור המתאים בבלוג שלי.
עניין נוסף, מי שמכם מתכוון לעשות פרויקט בפיזיקה (כזכור, אתם חייבים לעשות פרויקט רק באחד מן המקצועות - מתמטיקה או פיזיקה) אנא הודיעו לי על כך בהקדם (עד יום רביעי לכל המאוחר) והתחילו לעבוד על פי לוח הזמנים שנתתי. אתם יכולים להודיע לי על כך בבלוג שלי.
אני מזכיר לכל אלה שעדיין לא הגישו את מערך השיעורים בנושא אנרגית החום, לעשות זאת בהקדם, על מנת שאספיק לקרוא ולהעיר.
מביקורי היום בשיעורים, התרשמתי מההדגמות שערכתם, ששימשו לכם גם להגברת המוטיבציה של התלמידים וגם להמחשת ולהסברת מושגים שונים.
בשבוע הבא נקיים, כאמור, סדנה בנושא הטקסונומיה של בלום בהקשר לעבודתנו. כמו כן, ארצה להקדיש זמן קצר כדי לדון במספר נקודות שעלו בנושא אנרגית התנועה.
ברצוני להסב שוב את תשומת לבכם שבחלק השמאלי של הבלוג שלי, תחת הכותרת "קישורים" מופיע קישור הנקרא "חומרי לימוד" שבו מופיעים מסמכים שונים הקשורים לאימוני ההוראה ולדידקטיקה של הפיזיקה. מעתה, בכוונתי להציב שם כל מסמך שאשלח לכם באימייל או אתן לכם.

בברכה

יורם

2 תגובות:

אלאא שרארה אמר/ה...

קראתי והכל בסדר..גם כן קראתי את החומר של האיקסיומה..יש דברים שלא הבנתיאולי נדון בזה עוד פעם בשבוע הבא..

יורם אורעד אמר/ה...

אשמח לסייע לך.