יום חמישי, 18 בדצמבר 2008

לפני חג החנוכה


היום נאלצנו להיערך באופן קצת שונה עקב העדרותה של רנאן ואיבוד הקול של יסאר. אמין נשלח למלא מקום בקבוצה שאיננה שלו, ותפקד בה באופן יפה מאד, תוך כדי תרגול נושא אנרגית התנועה.
ניתן לומר שהיה חוסר שקט מסוים בחלק מקבוצות שלכם, למרות שהלימודים התקיימו ותלמידים למדו. ייתכן שאחת הסיבות לכך היא חג החנוכה המתקרב, שאולי הסיח את תשומת לבם של התלמידים.

ברצוני לציין שני דברים יפים שראיתי בשיעורים:
  • שימוש פשוט ויפה בטבלה כדי לסייע ללמוד את ההבדל בין היחידות השונות בנוסחת אנרגית החום: יניב בנה טבלה של שתי שורות שבשורה העליונה שלה הגדלים השונים בנוסחה (טמפרטורה, חום סגולי, מסה, אנרגית חום) ומתחת לכל אחד מהם הגודל המתאים (מעלה צלזיוס, ג'ול לק"ג למעלה, ק"ג, ג'ול). מה שמסייע כאן הוא הויזואליות של הטבלה והמבנה שלה. אפשר לאמץ זאת גם לעיסוק בנוסחאות אחרות.
  • אמין עשה שימוש פשוט במספרים כדי לחזק את ההפנמה של השפעת המסה על אנרגית התנועה. ביחד עם התלמידים הוא הציב פעם אחר פעם מסה שונה עבור אותה מהירות והפנה את תשומת לב התלמידים לכך שכאשר המסה גדלה פי מספר מסוים, אנרגית התנועה גדלה פי אותו מספר.


בשיעורי הדידקטיקה עסקנו היום בתהליך החדש שבו נבנה את המבחנים. אני חוזר על הבקשה שביקשתי מכל הקבוצות לכתוב מבחן ראשוני שאותו תשלח לי כל קבוצה. על בסיס המבחנים האלה נבנה מבחן אחד, משותף לכולנו. תאריך היעד הסופי למשלוחח המבחן הוא יום שישי, 26.12.2008.

חג חנוכה שמח

יורם

אין תגובות: