יום רביעי, 17 בדצמבר 2008

היערכות לקראת בניית המבחן הבא לתלמידים


המבחן הבא עומד להתקיים ב-8 בינואר 2009. התלבטתי כיצד יש לעשותו. בפעם הקודמת נתתי לכם לחבר כל אחד באופן עצמאי עבור קבוצתו הוא והתקיים תהליך שבו שלחתם לי את המבחן, אני הערתי את הערותיי ואתם שכתבתם. זהו תהליך טוב וגם מאפשר בנייה אינדיבידואלית של מבחן, כל אחד לפי נטיית ליבו ולפי אופי כיתתו. יחד עם זאת, קיימות מספר מגבלות בו:

  • זהו תהליך ארוך ומייגע גם מבחינתכם וגם מבחינתי.
  • חסרה לי האינטראקציה הנוגעת לבניית המבחן, או בקיצור - הדיון המשותף בינינו.
  • התהליך מקשה על קיום דיון משותף לאחר המבחן בנוגע לשאלות שונות משום שכל אחד ושאלותיו השונות.

לכן, חשבתי שלקראת הפעם הבאה בכל זאת נתכנן ונבנה את המבחן באופן משותף ונגיע למבחן אחיד. אני סבור שכדאי לעשות זאת כך:
  1. בתחילה תכתוב כל קבוצה מספר שאלות משלה(לא חייבים דווקא לכתוב באופן עצמאי. אפשר גם להביא דוגמאות קיימות מספרים, מן האינטרנט ועוד).
  2. אתם תשלחו אלי את השאלות עד 26.12 לכל המאוחר, על מנת שאספיק להתייחס אליהן.
  3. אני אבחר מתוכן שאלות מתאימות למבחן הכולל.
  4. ביום חמישי שלפני המבחן (זאת אומרת ב-1.1.2009) נערוך דיון משותף על המבחן. נדון בשאלות עצמן וכן בעניינים כגון מחוונים לשאלות, כמה בחירה לאפשר, האם לתת לתלמידים מידע כלשהו ואיזה? לאור הדיון אשלח אליכם את המבחן המשוכתב.

אני סבור שהתהליך הזה מאפשר שילוב טוב בין שני העולמות - מצד אחד השתתפות פעילה של כולם בהצעת שאלות ומצד שני הגעה למבחן משותף שיהיה על דעת כולם. אם תרצו, כל קבוצה תוכל להתאים במידה מסויימת את המבחן לקבוצתה, אם יהיה צורך ואם יהיה עניין בכך. מכל מקום, השינויים לא יוכלו להיות גדולים אלא משניים בלבד.

אין תגובות: