יום חמישי, 11 בדצמבר 2008

אימוני הוראה בסימן מילוי מקום

היום, עקב חופשת הסטודנטים המוסלמים לרגל חג הקורבן (עיד אל אדחא) , רוב התלמידים לא למדו והשיעורים האחרים התקיימו שלא במתכונת הרגילה . הדבר השתקף לא רק במסגרת הטכנית של ארגון הקבוצות אלא גם בתחושה הכללית שהמוטיבציה והמעורבות של התלמידים הייתה פחותה בהרבה מזו המתקיימת בשיעורים רגילים. מכיוון שכך, קשה היה להתייחס למה שהתרחש, כחלק מן הרצף הרגיל של השיעורים שאתם מגישים בכל מהלך השנה אך בכל זאת ניתן לגזור לפחות תובנה אחת - קיימים מצבים שעלינו להיות מודעים בהם במיוחד למגבלות כוחנו. במצב העניינים של היום, כאשר רוב התלמידים למעשה לא למדו, קשה היה לדרוש למידה במתכונת רגילה מאלה שנשארו ללמוד. מעבר לכך - גם לא היה זה נבון לדרוש זאת. אני חייב לציין שנהגתם בצורה נבונה. חלקכם עשיתם חזרות על שיעורים קודמים (אודי) או הגשתם נושא העשרה הקשור לתחום שאתם מלמדים (רומן). כל אחד עשה כמיטב יכולתו תוך בחינת האפשרויות שלו להפעיל את השיעורים ככל האפשר במתכונת הקרובה לרגילה.
בהזדמנות זו, אני מזכיר לכולם שכפי שסיכמנו אתם מתבקשים להתייחס לדף העבודה על הטקסונומיה של בלום, שחילקתי לכם . התייחסו לשאלה 3, הנוגעת להפעלת רמות החשיבה של בלום והציגו את השאלות שאתם מציעים להפעלה ברשומה הרלוונטית מן התאריך 5.12.2008 .
לגבי פרויקט הגמר, אלו מכם (מתוך הסטודנטים שבשנה השנייה של אימוני ההוראה) שמתכוונים לעשות את הפרוייקט בפיזיקה, אנא תנו לי תשובה בהקדם האפשרי והתייחסו ללוח הזמנים שהצגתי בזמנו בבלוג שלי.



2 תגובות:

אמין ברהום אמר/ה...

אני אלמד בשבוע הבא אבל אני לא בטוח אם אתן להם שאלות מהסוג הזה ,אלא אם רק אני אראה שהם באמת שקטים כך שירצן לשמוע ולא ינצלו את הזמן הזה להפרעה ולגרום לביעות משמעת.

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

השאלות האלו צריכות לבוא כחלק מן השיעור ולא בנוסף לו. הצעתי פשוט שתנסו לתת להם, במהלך שיעור רגיל, מספר שאלות תוך כדי כך שאתם מודעים לרמות החשיבה השונות.