יום חמישי, 11 במרץ 2010

כוחות, חום, טמפרטורה, ופעפוע



ביקרתי היום בשלושה שיעורים. שאדיה דנה עם תלמידיה בנושא הכוחות. היא השתמשה יפה בלוח וחילקה אותו לשני חלקים. בצד הימני כתבה את הגדרת הכוח כפי שהתלמידים מכירים ובחלק השמאלי כתבה דוגמאות לכוחות שעלו בדיון עם התלמידים. אחד הדברים שמצאו חן בעיני היה הסינון שהיא עשתה לאחת מן הדוגמאות לאור הצעתו. התלמיד נתן את המכות כדוגמה לכוחות. שאדיה אמרה בחיוך שזוהי דוגמה לא סימפאטית, לא רשמה את הדוגמה והמשיכה הלאה. צריך להיות רגישים, לעתים גם בשיעורי פיזיקה, לעניינים של ערכים, מוסר ואתיקה ושאדיה הדגימה זאת בצורה יפה. אלאא נכנסה לקבוצתו של עידו, שנעדר ועשתה זאת בצורה ראויה ביותר. תחילה גיששה אצל התלמידים מה למדו ומה הם מבינים ואז פנתה לניהול השיעור. היא ניהלה דיון שבו שאלה שאלות יפות. אחד הדברים החשובים שהיא עשתה בהצלחה הוא ההתייחסות לתפיסה המוטעית שקיימת אנרגית קור. היא החזיקה בידה בקבוק קר ושאלה האם יש לו אנרגית קור? התפתח דיון שמהותו הייתה ניטרול התפיסה המוטעית.
רומן הציג בקבוצתו את נושא הפעפוע תוך הדגמות מעניינות שהציגו פעפוע בגז ובנוזל. סוף שבוע נעים ומהנה לכולם יורם

אין תגובות: