היום התקיימו מבחנים בנושא אנרגיית החום אך מפאת אילוצי בית הספר שאתם מלמדיםבו, התקיימו מבחנים רק בשתיים מתוך ארבע הקבוצות שלכם. זאת, משום שלשתיכיתות נקבעו מועדים שונים ולכן שתי קבוצות (השייכות לאותה כיתה) עשו היוםמבחן כשהשתיים האחרות (השייכות לכיתה אחרת) יעשו את המבחן בעוד שבועיים. בקבוצה של אלאא ורומן, הידועה כקבוצה בעייתית מאד שררה אווירה לימודית בזמן המבחן, למרות שלא היה שקט מוחלט. מידי פעם רומן עשה פסק זמן כדי להבהיר לתלמידים דברים. עברתיבין התלמידים וראיתי שאחת הבעיות בתשובותיהם במבחן נגעה לשאלה שעניינה היה מה עובר - חום אוטמפרטורה. – רוב התלמידים כתבו שטמפרטורה עוברת, דבר המעיד שעדיין לאהפנימו את ההבדל בין טמפרטורה לבין חום. כדי לחזק את ההבנה הנכונה ישלהשתמש בדוגמאות רבות שיש בהן כדי להבחין בין טמפרטורה לבין חום.
שאדיההתחילה ללמד בקבוצתה את נושא הכוחות והיא נקטה בהליך יפה ויעיל, המקשר אתנושא הכוחות לעולמם של התלמידים. היא ביקשה מהם לומר כל מה שעולה בדעתם בנושא הכוחות. מתוך מה שהעלו, היא חילקה את הדברים לשתי קטגוריות - אלה ששייכים לתחום הפיזיקה ולאלה שאינם שייכים לתחום הפיזיקה.
ולסיום, אני רוצה לציין לשבח את אמין שהגיע ללמד את כיתתו למרות שהרגיש לא טוב (וגם ראו את זה עליו).
ברוכים הבאים לבלוג הסטודנטים של יורם אורעד במכללת דוד ילין. בבלוג זה נעלה רפלקציות של שיעורים במסגרת אימוני ההוראה שלכם הסטודנטים, וכן תהיות, שאלות, רעיונות ומה לא? אתם, הסטודנטים שלי, מוזמנים להשתמש בבלוג לצרכי אימוני ההוראה ושיעורי הדידקטיקה, ועוד. אל בשביל ההוראה החדש
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה