יום חמישי, 4 במרץ 2010

יום של מבחנים


היום התקיימו מבחנים בנושא אנרגיית החום אך מפאת אילוצי בית הספר שאתם מלמדים בו, התקיימו מבחנים רק בשתיים מתוך ארבע הקבוצות שלכם. זאת, משום שלשתי כיתות נקבעו מועדים שונים ולכן שתי קבוצות (השייכות לאותה כיתה) עשו היום מבחן כשהשתיים האחרות (השייכות לכיתה אחרת) יעשו את המבחן בעוד שבועיים. בקבוצה של אלאא ורומן, הידועה כקבוצה בעייתית מאד שררה אווירה לימודית בזמן המבחן, למרות שלא היה שקט מוחלט. מידי פעם רומן עשה פסק זמן כדי להבהיר לתלמידים דברים. עברתי בין התלמידים וראיתי שאחת הבעיות בתשובותיהם במבחן נגעה לשאלה שעניינה היה מה עובר - חום או טמפרטורה. – רוב התלמידים כתבו שטמפרטורה עוברת, דבר המעיד שעדיין לא הפנימו את ההבדל בין טמפרטורה לבין חום. כדי לחזק את ההבנה הנכונה יש להשתמש בדוגמאות רבות שיש בהן כדי להבחין בין טמפרטורה לבין חום.
שאדיה
התחילה ללמד בקבוצתה את נושא הכוחות והיא נקטה בהליך יפה ויעיל, המקשר את נושא הכוחות לעולמם של התלמידים. היא ביקשה מהם לומר כל מה שעולה בדעתם בנושא הכוחות. מתוך מה שהעלו, היא חילקה את הדברים לשתי קטגוריות - אלה ששייכים לתחום הפיזיקה ולאלה שאינם שייכים לתחום הפיזיקה.
ולסיום, אני רוצה לציין לשבח את אמין שהגיע ללמד את כיתתו למרות שהרגיש לא טוב (וגם ראו את זה עליו).


ס
וף שבוע טוב לכולם
.

אין תגובות: