יום חמישי, 15 בינואר 2009

בעיות טכניות וארגוניות


היום חרגנו מכוונתנו לנתח את תוצאות המבחן שניתן בשבוע שעבר. זאת, עקב בעיות בהקלדת ציונים והערכות. בעיות טכניות וארגוניות שונות בתוך בית הספר, גרמו לכך שהציונים וההערכות לא הגיעו ליעדם. היו טענות כלפינו מצד הרכזת ומצד אחת המחנכות, חלקן מוצדקות וחלקן לא. כפי שראיתם, החלטתי לשנות כיוון ולדון בעניינים אלה במקום במבחן, ולהפיק מהם לקחים. הלקחים הם לא פחות חשובים מניתוח המבחן ואולי אף יותר. צריך להיות מודעים לכך שבית ספר הוא מערכת מורכבת ודינאמית מאד וקיימים בה הרבה זמנים לחוצים ושינויים גדולים וקטנים, בניגוד למערכות אחרות, פחות לחוצות. צריך להביא זאת בחשבון, למרות הביקורת שיש לנו כלפי בית הספר. כולכם אכן הגשתם ציונים והערכות אבל צריך לדעת, שבסיטואציה של בית הספר אין זה מספיק. חשוב גם לוודא שהאינפורמציה על התלמידים אכן הגיעה ליעדה. מאחר שהמחנכים לחוצים בזמן, קשה להם מאד, כמעט בלתי אפשרי, לוודא עם כל המורים (ומדובר על הרבה) שהאינפורמציה אכן נקלטה. הבעיה שהביאה למצב הלחוץ שאליו הגענו היא שהדרישה הייתה להקליד את הציונים וההערכות ממש באותו היום שבו הוגש המבחן, או לכל המאוחר שלושה ימים אחריו. זוהי דרישה כמעט בלתי אפשרית ומן הראוי היה שבית הספר ייערך לה אך לצערנו הוא לא נערך וחבל. על מנת שלא ניתקל שוב במצב בלתי נעים זה אני עלינו לדאוג להבא לדברים הבאים:
  • לוודא עם בית הספר שיהיה פער זמן גדול מספיק בין הגשת המבחן האחרון שלפני ההערכות, לבין מתן ההערכות. אני אדאג לכך.
  • לוודא עם בית הספר שהערכות שהוקלדו, אכן הגיעו. אנא עשו זאת מיד לאחר הקלדת ההערכות.
  • להקפיד על כך שיהיה לכם עותק של הציונים וההערכות למקרה הצורך (אם מדובר על שני מורי קבוצה, אז שיהיה לשניהם).
  • במקביל להערכות והציונים שאתם מקלידים, מסרו גם למחנכות עותק.
  • נשתדל להקליד כולנו ביחד את האינפורמציה על התלמידים בסיוע של איש מבית הספר שמתמצא בעניין הקלדת האינפורמציה.
שיהיה סוף שבוע נעים ושקט לכולכם

יורם

3 תגובות:

אמין ברהום אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
אמין ברהום אמר/ה...

טוב, אני מכווה שמה שקרה יתן לנו לפחות להיות מיונים יותר ורק כך נלמד מהחיים.
דבר שני אני חושב שכמעט כול החברה לא כותבים ברפלקציות מה התרחש בשיעורים שלהם ,מה לימדו ,מה היה ,מה היו הבעיות וכנ"ל,זה לא ביקורת על החברה אבל זה דבר שכולנו צריכים להתמקד בו.

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

אתה צודק בעניין זה. כבר ביקשתי מספר פעמים להתמקד וכן לפרט יותר כך שתוכלו ללמוד אחד מהשני על אופן התנהלות השיעור של כל אחד ולצערי זה לא כל כך קורה (במקרה שלך דווקא זה כן קורה ואני שמח על כך). בפעם הבאה אקדיש לכך מספר דקות כדי לבקש את כולם לעשות זאת זאת וכן להסביר מה בדיוק אני רוצה.

בברכה

יורם