יום חמישי, 6 בנובמבר 2008

יום של מבחנים



היום התקיימו מבחנים בכל הקבוצות שלכם. לאחר עבודה של חיבור ושכתוב על פי הערות שלי, הגשתם היום את המבחנים לתלמידיכם. ביקרתי בכל הקבוצות וראיתי עבודה ושיתוף פעולה. שמתי לב שרובכם רשמתם על הלוח פרטים חשובים כגון יחידות, המרה בין יחידות ונוסחאות. חלק מכם ערכו חזרה לקראת המבחן בשעה שלפניו וזה טוב משום שזוהי הזדמנות נוספת עבור התלמידים שלכם, ללמוד את החומר ולהפנימו. בקבוצות שביקרתי בהן נתתם סיוע לתלמידים להבהרת השאלות. זה חשוב ומבורך אך יש תמיד לזכור שלעתים קיים הבדל דק בין הסבר כוונתה של שאלה לבין התשובה עצמה או חלקה. מכל מקום, חשוב לסייע בעניין הבהרת השאלות משום שלעתים קרובות כוונת השאלה איננה ברורה לתלמידים מסיבות שונות.
עניין אחר - אני מזכיר לכם להיות בקשר עם בית הספר כדי לברר בעניין מתן ציוני הרבעון.
היום עשינו שיעור להבהרת תכנים בנושא אנרגית החום שתתחילו ללמדו בסוף החודש. אני חושב שזה היה טוב וחשוב. בשבוע הבא, על פי בחירתכם, נדון בבעיות אפשריות בנושא הוראת אנרגית החום ובפתרונות להתמודדות עם קשיים אלה. כמובן שאף פעם לא ניתן לחזות אילו קשיים בדיוק יופיעו, אבל ניתן לשער משהו מהם. לקראת הפגישה אבקש את כולכם לקרוא את פרק אנרגית החום ולפתור את השאלות שבסופו.

אתם מוזמנים להגיב לדברים. אשמח לכך.

בברכה

יורם

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

שלום..
רעיון טוב לדון בבעיות ההוראה בנושא החום, הקושי של התלמידים בנושא חום..כך שבכך יהיה לנו פשוט יותר ללמד ת הנושא הזה ואדע איפו להתרכז יותר..איפו להפשיט ואיפו להתקדם..

אשמח גם אם נדבר בשיעור הבא כ 5 דקות על הקושי בהמרת יחידות..כך שלמדתי את זה בשבוע שלפני המבחן חלק טוב הבין את החומר..וחלק טוב מאוד לא הבין..כסיבה מזו אני מציעה שנדבר כ 5 דקות איך אפשר להמיר בין יחידות בקמ"ש ו מטר לשנייה ...

התגלו לי הרבה דברים אחרי המבחן שרוב הכיתה עם הגבלות ועם הקלות..
אז לפי כך לא ידעתי מה ללמד או איך לפי מה..האם להמשיך באותו רמה..דווקא אחרי שראיתי שרובם התקשו במבחן או להפחית את הרמה ולהתקדם לאט יותר??
אני ממש לא יודעת מה לעשות...מבקשת עזרה.

יורם אורעד אמר/ה...

שלום אלאא

המרת יחידות היא אכן עניין בעייתי. אולי באמת נקדיש לכך זמן קצר בפגישת הדידקטיקה הבאה שלנו ונדון בשאלה עד כמה כדאי לעסוק בהמרת יחידות.
לגבי ההקלות שיש לתלמידים, זהו באמת עניין שאין לו פתרון ברור במערכת החינוך באופן כללי. אמנם לתלמידים מסוימים, רבים למדי, כך מסתבר, יש הקלות,אך לא ברור כיצד להתייחס לכך. אני אומר זאת בצער. מכל מקום,אני מציע שאם יש קושי, כדאי להפחית את הרמה או להתקדם לאט יותר, אחרת מאבדים את הכיתה. אפשרות אחרת היא ללמד ברמה בסיסית כלשהי את רוב התלמידים ולאלה שהם טובים במיוחד לתת פעילויות מיוחדות כגון דפי עבודה עם קטעי העשרה (יש כאלה גם בספר), קטעים שיעסיקו את התלמידים הטובים ויוסיפו לידע ולחשיבה שלהם, בזמן שהאחרים עוסקים בחומר הבסיסי.