יום חמישי, 27 במאי 2010

הוראת נושא הקרינה ביום חם ועצבני




היום היה יום חם במיוחד, ליתר דיוק - יום שרב. הדבר ניכר באי שקט ועצבנות חריגה של התלמידים והן בקושי ללמד. היום נעדרו גם אמין ועידו מן השיעורים, דבר שחייב אותי לשנות את ציוות המורים לקבוצות השונות. נאלצתי להצמיד את קבוצתו של אמין לקבוצתה של אלאא. היו בכך חסרונות לא מעטים - קבוצתה של אלאא הוכפלה במספר התלמידים שלה, התלמידים שהגיעו מהקבוצה האחרת לא הכירו את הנושא הנלמד בקבוצה, וכמו כן, הם נכנסו לכיתה באמצע הפרויקט של אלאא, דבר שללא ספק הפריע לניהולו. ועם זאת, אלאא התמודדה בצורה מרשימה עם הסיטואציה החדשה שנוצרה ברגע האחרון. אני מעריך את ההתמודדות שלה במיוחד על רקע העובדה שהיא לא קיבלה כל התראה והכנה מוקדמים. היא הגישה שיעור יפה, מעניין ומרשים שהמעורבות והעניין בו היו גדולים. אלאא הצליחה, כאמור, לעורר עניין ומעורבות אצל התלמידים, גם אצל אלה שבאו מקבוצתו של אמין. היא דנה לא רק במהויות פיסיקליות של הקרינה אלא גם על סכנותיהן של קרינות מסוגים שונים ועל יתרונותיהן. אחת הקרינות שהיא התעכבה עליהן במיוחד היא הקרינה העל סגולה. אלאא עשתה שימוש יפה במצגת. באמצעות המצגת היא הסבירה מושגים שונים ודנה בהם ביחד עם הקבוצה. במהלך השיעור נשאלו שאלות יפות מאד על ידי תלמידים, כמו: מה מסוכן יותר - קרינה על סגולה מהשמש או מהמכונה, מה עושה קרם הגנה?
אנחנו מצויים עכשיו בתקופת סיומה של שנת הלימודים. בתקופה זו קיימת נטייה אצל התלמידים להתרופפות במאמצים ולעלייה ברמת חוסר הרגיעה שלהם. לכן, חשוב להקפיד עכשיו באופן מודגש יותר על קיום נהלים של משמעת כגון הגעה בזמן, יציאה בזמן, טיפול בגילויים של הפרת משמעת וכו". במיוחד יש חשיבות לדאוג לכך שתלמידים יימצאו בכיתה עד לסוף השיעור כדי למנוע הפרעות לכיתות אחרות שעדיין לומדות.

סוף שבוע רגוע ומהנה לכולם

יורם



אין תגובות: