יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

המבחן על אנרגית תנועה



היום הגשתם לתלמידיכם את המבחן המשותף על אנרגית תנועה, מלבד עידו שהגיש מבחן מיוחד הנוגע לפרויקט שלו. בניית המבחן המשותף נעשתה כך שתותיר זמן מספיק לתלמידים כך שיוכלו להספיק לענות על השאלות בנחת וללא לחץ מיותר אבל לא העלינו על דעתנו שהם יסיימו אותו כל כך מוקדם, דבר שהיה נכון לגבי רוב התלמידים. התעוררה בי איזו מחשבה שנייה לגבי העניין, וחשבתי שאולי היינו יכולים לשלב עוד שאלות או דרישות אבל במחשבה שלישית, חשבתי לעצמי שייתכן שהזמן בשפע, שניתן לתלמידים, דווקא היה לטובה. באופן כזה אתם יכולים לבדוק את מה שהתלמידים באמת מבינים ויודעים ללא מגבלת הזמן הלוחצת. דבר זה נכון במיוחד לגבי תלמידים איטיים או בעלי בעיות מיוחדות.
מביקורים שערכתי בקבוצותיכם גיליתי שבחלק מן הקבוצות הייתה חוסר רגיעה מסויימת. יחד עם זאת, בכל הקבוצות, התלמידים עבדו ושיתפו פעולה. לא ראיתי מקרה שבו תלמיד ישב בחוסר מעש ולא עבד על המבחן.
לגבי הבנת החומר, מסתבר שהתלמידים נתקלו בקשיים כאשר היו צריכם לענות על שאלה שבה היה צורך להפגין הבנה אמיתית בנושא חוק שימור האנרגיה. הכוונה היא לשאלה על הכדור הנזרק כלפי מעלה. התלמידים נדרשו לחשב את אנרגית התנועה בגובה מסוים מתוך ידיעת מהירות הזריקה ומסת הכדור. לכאורה זה פשוט וכל מה שהיה צריך לעשות זה לחסר את אנרגית הגובה באותו הגובה מהאנרגיה הכללית (שהיא למעשה אנרגית התנועה ההתחלתית של הכדור). בפועל, התגלה קושי רב לעשות זאת.

לרגל השנה השנה האזרחית החדשה המתחילה מחר אני מאחל שנה טובה לכולנו

סוף שבוע טוב ומהנה

אין תגובות: