יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

משגרים טילים ולומדים פיזיקה



בתמונה שאתם רואים למעלה מוצג אחד הטילים של קבוצתו של עידו, רגע לפני השיגור. היום עמד בסימן שיגור טילים בקבוצה של עידו במסגרת פרויקט הגמר שהוא עורך. שיגורם של הטילים היה, במובן מסוים, שיאו של הפרוייקט הזה. מהותו של הפרויקט בקצרה הוא לימוד חוויתי על טילים ודרך שיגורם, תוך לימוד עקרונות ומושגים פיזיקאליים. כבר מזה שבועות אחדים עידו מבצע את הפרוייקט שלו תוך שהוא מציג ניסויים רלוונטיים לנושא, וכן אמצעים ויזואליים אחרים שבהם מצגות, וכמובן תוך כדי הוראת פיזיקה באופן מרתק. מאז תחילת הפרויקט עידו מטמיע בתלמידיו את אותם העקרונות והמושגים הפיזיקאליים המצויים בתכנית הלימודים הקיימת אך צורת הגשתם היא דרך נושא מרתק - נושא הטילים. היום נערכה תחרות בין התלמידים שבה היה עליהם לשגר טילים הפועלים על מים, שהם הכינו באופן עצמאי, כל קבוצה והטיל שלה. המטרה הייתה לבנות טיל שיגיע לגובה רב ככל האפשר. בשיעור שיתקיים מיד לאחר חופשת חנוכה, עידו מתכוון גם לנתח ביחד עם תלמידיו, את תנועתם של הטילים ששוגרו.
עידו הזמין את כל שכבת כיתות ט לצפות בשיגורי הטילים של התלמידים והייתה התלהבות רבה וכן שיתוף פעולה מעורר הערכה. בשיגור השתתפו גם אדלה, מנהלת בית הספר, וד"ר הגר גל, ראש החוג לפיזיקה מתמטיקה במכללת דוד ילין.
במהלך שיגורי הטילים, שילב עידו הסברים פיזיקאליים שביניהם הסברים אפשריים על הסיבות לתוצאות שיגור של טיל זה או אחר והתייחס לפרמטרים שונים העשויים לקבוע את התנהגותו של הטיל בעת שיגורו.
לדעתי היה זה יום מיוחד במינו, בזכותו של עידו ושל הפרויקט שהוא עורך עם תלמידיו.
כל הכבוד לעידו.

חג חנוכה שמח וחופשת חנוכה מהנה לכולם

בברכה

יורם

אין תגובות: