יום שישי, 13 בנובמבר 2009

שאלות על רמות חשיבה על פי הטקסונומיה של בלום




לכל הסטודנטים שלי שלום

אתם מתבקשים לחבר שלוש שאלות, כל אחת מהן ברמת חשיבה אחרת על פי הטקסונומיה של בלום בתחום שבו אתם מלמדים ולהעלות אותן כאן, בבלוג שלי, בתגובה לרשומה זו.
ביום חמישי הבא הפעילו שאלות אלו בכיתותיכם.
בשיעור הדידקטיקה שיתקיים ביום חמישי בעוד שלושה שבועות,
ב- 3.12 (עקב חופשת עיד אל אדחא), תציג כל קבוצה את תגובות התלמידים בכיתתה לאור הפעלת השאלות ונערוך דיון שיכלול ניתוח של תגובות התלמידים לשאלות.

להתראות

6 תגובות:

Idodush אמר/ה...

1. מדוע נע / עולה הטיל כלפי "מעלה" ?

2. בהתבסס על הכוחות הפועלים על הטיל - מה יהיה כיוון התנועה שלו ?

3. האם כמות מים גדולה יותר בהכרח תגרום לטיל לעוף לגבוה רם יותר ?

יורם אורעד אמר/ה...

היי עידו, השאלות הראשונה והשניה נראות לי כמתאימות לרמת הניתוח. השאלה השלישית נראית לי כמתאימה לרמת ההערכה.

שאדיה אמר/ה...

1. 6 מכוניות השתתפו במרוץ מכוניות:
מכונית מס' 1 שמסתה 1200 ק"ג, נוסעה במהירות 100 קמ"ש.
מכונית מס' 2 שמסתה 900 ק"ג, נסעה במהירות 150 קמ"ש.
מכונית מס' 3 שמסתה 1500 ק"ג, נסעה במהירות 120 קמ"ש.
מכונית מס' 4 שמסתה 1500 ק"ג, נסעה במהירות 60 קמ"ש.
מכונית מס' 5 שמסתה 1000 ק"ג, נסעה במהירות 160 קמ"ש.
מכונית מס' 6 שמסתה 1200 ק"ג, נסעה במהירות 180 קמ"ש.

א. חשב לכל מכונית את אנרגית התנועה שלה.
ב. סדר את המכוניות לפי אנרגית התנועה שלהן על פי סדר עולה (מהמכונית בעלת האנרגיה הכי קטנה למכונית בעלת האנרגיה הכי גדולה).
ג. השווא בין מכונית מס' 3 ומכונית מס' 4. (מה שונה ומה דומה בין שתי המכוניות ).
מה אפשר להסיק?

2. 1. סמן בעיגול את תיאור הגוף שיש לו אנרגית תנועה:
א. ספר המונח על שולחן.
ב. ילד שהולך.
ג. מים רותחים בסיר.
ד. רמקולים המוחזקים בגובה 3 מטר.
ה. כדור באולינג המתגלגל.
ו. מים במפל .
ז. מכונית נעצרה.

3. האם אנרגית התנועה תלויה במשקל?

יורם אורעד אמר/ה...

שאדיה שלום

סעיפים א,ב של שאלה 1 נראים לי כמתאימים לרמת היישום. היא מזמנת שימוש בנוסחת אנרגית התנועה. סעיף ג של השאלה נראה כמתאים לרמת הניתוח משום שהוא כולל השוואה וכן הסקה.
גם שאלה 2 נראית לי כשייכת לרמת היישום, למרות שמדובר על יישום ברמה נמוכה. הסיבה היא שהתלמיד צריך ליישם את מה שהוא למד על מספר סיטואציות שמוצגות לפניו, ולזהות מתי מדובר על אנרגית תנועה.
שאלה 3 מתאימה לרמת הידע, שהיא הרמה הנמוכה ביותר.

RomanKhait אמר/ה...

רמת הערכה
1. למה עושים הפרדת נתיבים ?
רמת ניתוח
2. מה הבדל בין חומרת ההתנגשות 2 מכוניות עם מסה זהה בהתנגשות חזיתית ומאחור. מחירות מכונית ראשונה 20 מ\ש
שנייה 21 מ\ש.
3. רמת סנתזה.  
תמדדו אנרגיית תנועה התחלתית של כדור באולינג בעזרת לוחות אץ ורולטה.

יורם אורעד אמר/ה...

רומן שלום

שאלות יפות. אני רואה שכתבת שאלות לשלושת הרמות הגבוהות.
מבחינת ניסוח, השאלה השלישית, הייתי מציע שינוי קל של ניסוח - תכננו ניסוי שבו תמדדו את אנרגית התנועה ההתחלתית של כדור באולינג בעזרת לוחות עץ ורולטה.