לעתים אנו נתקלים, ללא כל אתראה מוקדמת וגם ללא כל הסבר נראה לעין, בחוסר רגיעה של התלמידים. בימים כאלה מורגש מתח באוויר והאווירה בכיתה היא של חוסר רגיעה וחשק מופחת ללמוד, ביחס לימים רגילים. כך היה גם היום. קשה להצביע על הגורם לכך - אולי היה זה מבחן בעייתי שהתקיים זמן קצר לפני כן, ואולי מדובר סתם על עייפות רגעית של התלמידים.מכל מקום, חוסר הרגיעה הזה היה אופייני לכל הקבוצות במידה זו או אחרת.
היום ערכנו סדנא קצרה על הטקסונומיה של בלום. חשיבות הלמידה והשימוש בטקסונומיה של בלום היא בעיניי בין השאר בהבנה שקיימות רמות חשיבה ברמות שונות וכן בשימוש בהן להבנות אצל התלמידים מיומנויות ברמה גבוהה יותר.
השיעור של יסאר ואמין עסק היום במידה נרחבת למדי בהמרה של יחידות זו לזו, במקרה זה בהמרת יחידת הקמ"ש ליחידת המטר לשניה. הם השתמשו בדרך מעניינת לעורר את הצורך בהמרה כזו – הציגו קודם כל את דרך החישוב המוטעית, עם המהירות בקמ"ש (כשמהלך הנכון הוא כמובן להשתמש במטרים לשניה) ואז הראו שיש בעיה , דבר שהיה מכוון לעורר את הצורך בהמרה של יחידות מקמ"ש למטרים לשנייה. זה מעניין ועשוי להיות יעיל אלא שצריך להזהר שחלק מן התלמידים לא יישארו בסופו של דבר עם השגיאה ולא עם השימוש הנכון.
עד כאן להפעם.
סוף שבוע טוב לכולם ולהתראות
יורם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה