ניתן לדעתי לזהות שתי נקודות צומת בעייתיות בבית הספר הנוגעות ליציאה לחופשה. האחת היא ביום שלפני תחילת החופשה והאחרת היא מיד לאחר החזרה ממנה. בשתיהן מורגשת התרופפות מסוימת בהתנהגות התלמידים. היום, כמו ביום שלפני היציאה לחופשת סוכות, חשנו זאת שוב, למרות שהחופשה הסתיימה כבר בתחילת השבוע וביום שני כבר התקיימו לימודים.
בביקורי אצל עידו ראיתי היום את התחלתו של ניסיון מעניין ללמד עקרונות פיסיקליים באופן חווייתי כאשר נקודת המוצא וגם הדרך עצמה, היא נושא הטילים, החלל, חלליות ואנשים בחלל. עידו הסביר, בליווי מצגת יפה שהכין, את נושא הטילים כאשר בכוונתו להגיע לעקרונות שונים שבהם החוק השלישי של ניוטון. תיאוריו על טילים הנושאים חלליות לחלל ועל החיים בחלל היו מרתקים. ההתחלה נראית מבטיחה. מעניין יהיה לעקוב.
אצל אלאא ראיתי פטנט מועיל שהיא השתמשה בו בעת ההכנה שערכה לקבוצתה לקראת המבחן שייערך ביום חמישי הבא. כדי להבחין בין הנתון לבין הפתרון בטבלה, היא פשוט צבעה את הפתרון בצבע שונה. מזה של הנתון .אם, למשל, הנתונים מוצגים בשחור (כאן), הרי שהפתרון מוצג בכחול. זה מקל מאד על ההבחנה בין הפתרון לבין הנתונים. להלן דוגמא:
מסה | משקל |
2 טון | 20000 ניוטון |
| 6 ניוטון |
שבוע טוב לכולם ולהתראות במכללה ביום ראשון בשעה 17:30
2 תגובות:
אני מקווה שיהיה בסדר כי יש עוד המון חגים בדרך.
החג הבא הוא רק בעוד חודשיים - חנוכה.
הוסף רשומת תגובה