יום חמישי, 1 באוקטובר 2009

שיעור אחרון לפני חופשת חג הסוכות



היום, יום לפני היציאה לחופשת חג סוכות, התנהלה לה שגרת לימודים רגילה, רגועה יחסית. בכל השיעורים בהם ביקרתי התקיימה למידה של כלל התלמידים. ההבדל בין יום זה לימים אחרים היה בחוסר הרגיעה היחסית, בהשוואה לימים אחרים. זה טבעי, אבל אסור לוותר, או להתרכך בשל כך. אתם אכן הקפדתם על למידה ועל משמעת, בכל הקבוצות שצפיתי בהן.

שני אירועים שכדאי לדעתי לציינם וללמוד מהם מן הביקורים שלי בכיתות:

  • בכיתתה של שאדיה שאל אותה תלמיד במהלך השיעור על מקום מגוריה. שאדיה השיבה בעדינות אך באסרטיביות רבה, שאין זה מעניינו של התלמיד. עמידה כזאת על הגבולות שמציב המורה חשובה בעיניי מאד. לכל מורה ישנם כמובן גבולות משלו שבתוכם הוא מרגיש בנוח- אחד מתיר יותר ואחד מתיר פחות, אך לכולנו יש גבולות, וראוי לעמוד עליהם.
  • אמין קיים עבודה עצמית יפה ומאורגנת היטב, שמהותה סיכום נושא המסה, המשקל ואנרגית הגובה. אחד האירועים היפים שראיתי בקבוצתו היא יצירתה הספונטנית של קבוצה בת ארבעה תלמידים, שסייעו אחד לשני. אירועים מסוג זה כדאי לחזק ולעודד.

חופשת סוכות נעימה ומהנה לכולנו

יורם

תגובה 1:

שאדיה אמר/ה...

נשמע טוב !
תודה ליורם שכותב אצלו מה שמתרחש כי אני לא זוכרת ולא שמה לב לכל דבר קטן!

חג סוכות שמח!