יום חמישי, 11 ביוני 2009

סוף שנת הלימודים ופרידה



הרגע הזה הגיע - סוף שנת הלימודים. הוא מוכר לכולנו, הן מלימודנו בבית הספר היסודי, חטיבת הביניים והתיכון והן מלימודינו במסגרות שונות - מכללות, אוניברסיטאות וכדומה. היום היה היום האחרון שלכם במסגרת אימוני ההוראה של שנת הלימודים תשס"ט. סיכמנו את שנת הלימודים ושוחחנו על הדברים הטובים שקרו לכם במהלכה, ואני חושב שהם רבים. אחד מהם הוא שיתוף הפעולה הנהדר שהיה ביניכם לבין עצמכם וגם ביניכם לביני. למדתם בהדרגה כיצד לתכנן שיעור, כיצד להגיב לשינויים בכיתות, כיצד להתייחס לכל תלמיד באופן אישי ובאיזה אופן להתאים את עצמכם לרמת התלמידים ולצרכיהם. אחד הדברים הבולטים אצל כולכם, היה הרצון שלכם ללמוד ולהשתפר כל העת וכן הרצינות שהפגנתם והעקשנות. מקצוע ההוראה מעניין מאד ומאתגר מאד אך דרכו של המורה איננה קלה משום שהוא מתמודד לשם מילוי צרכים שונים - הצורך להפנים מושגים, להתעמת מול תפיסות מוטעות, להתאים את עצמו ללא הרף על פי תנאי השטח שכוללים לא רק התאמה לכיתה המסויימת אלא התאמה למצבי הרוח המשתנים שלה בהתאם לאירועים שונים, ועוד. ראיתי אצל כולכם את העקשנות והנכונות להמשיך ולהתמודד כל העת כדי למלא את הצרכים. עקשנות היא אחד המאפיינים של מורה טוב. אני חייב גם לציין שהענקתם יחס אישי לתלמידים שלכם, שבא לביטוי בצורות שונות שביניהם הנכונות לבוא לקראת תלמידים שהתקשו, והנכונות להסביר להם מושגים גם לאחר השיעור עצמו. התחושה שלי בסיום השנה היא טובה מאד. נראה לי שההתמודדות שלכם נשאה פרי, הצליחה. אם תמשיכו לפעול באופן שבו פעלתם השנה, גם בעבודתכם השוטפת כמורים בפועל, אין לי ספק שתצליחו וכן שתיהנו מעבודתכם ותפיקו ממנה סיפוק רב. רגע זה, של סוף שנת הלימודים, הוא גם הרגע שבו אנו נפרדים מן הסטודנטים של שנה ב באימוני הוראה. הם עוזבים אותנו ובשנה הבאה יתחילו בעבודתם בפועל, כמורים מן המניין. השנה הבאה היא שנת התמחות, סטאז', בעבורם ואני מאחל להם הצלחה מלאה בעבודתם. תלמידי שנה א באימוני הוראה, ימשיכו אתי בשנה הבאה ואליהם יצטרפו סטודנטים חדשים, שיתחילו באימוני ההוראה שלהם בשנה הבאה, שנת תש"ע.
היום היה יום סיום שנת הלימודים עבורכם, אך כמו שאומרים - כל סיום הוא התחלה חדשה.


אני מאחל לכולכם התחלות נהדרות ומופלאות והצלחה רבה

חופשה נעימה

יורם

3 תגובות:

אמין ברהום אמר/ה...

היה מענייו ומאתגר נפגש עוד כמה שבועות.

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

אני שמח שהיה לך מעניין ומאתגר. כל הכבוד על המאמצים שעשית וכל הכבוד על היכולות הגבוהות שהראית בהוראה ועל ההתייחסות הטובה והנכונה שנתת לתלמידים.

נפגש באוגוסט

אנונימי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.