יום חמישי, 4 ביוני 2009

החופש הגדול מתקרב



החופש הגדול מתקרב וכפי שבודאי שמתם לב התלמידים, מתאימים את עצמם לאווירת החופש הגדול כבר עכשיו למרות שהוא עדיין לא הגיע. מכל מקום, החופש הגדול הולך ומתקרב. מביקורי בקבוצות היום ראיתי שהמשמעת התרופפה במידה די משמעותית. בימים אלה אתם חייבים לשים לב באופן מיוחד ולהקפיד על המשמעת ביתר שאת כדי למנוע מצב של חוסר שליטה בכיתה. אחת הבעיות בימים אלה היא שמצד אחד יש להמשיך וללמד ומצד שני, התלמידים מבינים ששנת הלימודים כבר כמעט מאחוריהם והציונים וההערכות כבר נקבעו. מחשבותיהם נמצאות כבר במקום אחר ומקום זה איננו בית הספר והלימודים שבו. ראיתי שהתמודדתם עם מצב זה בצורה יפה: אלאא ויסאר וכן יניב ואודי, ארגנו משחק לימודי שבו קבוצות תלמידים התמודדו זו עם זו. כל קבוצה הייתה צריכה להשיב על שאלות הנוגעות לתחומי הפיזיקה שהם למדו השנה, ונקבע ניקוד לכל קבוצה על פי נכונות התשובות לשאלות. רנאן ועביר הגישו בוחן אחרון לשנה זו, שהם התחשבו בו על מנת לקבוע את הציון הסופי. דבר זה חייב אותן להישאר לאחר סיום ההוראה והפגישה המשותפת שלנו, כדי לבדוק את הבחנים ולקבוע את ההערכה הסופית של התלמידים, תוך התחשבות בבחנים.
בשבוע הבא יתקיים שיעור הדידקטיקה כרגיל, בשעה 8:30. זה יהיה שיעור הדידקטיקה האחרון לשנת לימודים זו. לאחר השיעורים שלכם נפגש בשעה 11:40 לפגישה מסכמת שתכלול גם החלפת חוויות ותחושות במהלך השנה.

להתראות

יורם

2 תגובות:

אמין ברהום אמר/ה...

פחות או יותר המצב בסוף שנה משתנה התלמידים כבר רוצים לצאת מהשגרה הלימודית ולכן הם מנסים להעביר את הזמן בכל צורה ובכל דרך שתשרת אותם.

יורם אורעד אמר/ה...

אני מסכים אתך. מהבחינה הזו זו אחת התקופות הבעייתיות ביותר של שנת הלימודים.