יום חמישי, 23 באוקטובר 2008

אחרי החגים


היום חזרנו לאימוני ההוראה אחרי חופשה ארוכה. חששתי מעט מן החזרה הזאת, שחס וחלילה לא תהיה חלקה, עקב החופשה הארוכה אך אני חייב לציין שהופתעתי לטובה. כל השיעורים שביקרתי בהם (4 מתוך 6) היו לשביעות רצוני, מי פחות ומי יותר. הרגשתי ששבתם להוראה ברצון ועם מוכנות. התלמידים שיתפו פעולה, למדו והקשיבו. עקב מחלתה של רנאן, אמין נאלץ , ללא הכנה מוקדמת, ללמד קבוצה אחרת ויש לציין שהוא נכנס לזה בצורה חכמה וגמישה. קודם כל בירר את החומר שלמדו התלמידים והמשיך בחזרה קצרה על החומר שנלמד תוך בירור מה שבדיוק למדו. אחת הפעילויות שהחלו להיות רווחות אצלכם, ובאופן מבורך, הוא הגידול במספר העבודות העצמיות שאתם נותנים לתלמידיכם. ראיתי זאת אצל כולכם היום (אצל אלה שביקרתי בשיעורים שלהם כמובן). העבודות העצמיות הקצרות הללו שוברות את הדיונים וההסברים הרגילים, מגוונות את ההוראה ומעניקות לתלמידים אפשרות להתמודד בעצמם עם משימות.
אמתיסל ועביר הציגו היום שאלה מעניינת שתורמת לדעתי לטיפול בבלבול שקיים אצל חלק מן התלמידים בין גובה לבין אנרגית גובה. הן שאלו האם ייתכן שלגוף הנמצא בגובה מסויים מעל משטח ייחוס תהיה אנרגיית גובה גדולה יותר מזו של גוף הנמצא בגובה רב יותר. השאלה עוררה דיון מעניין וסייעה לדעתי להבנת מושג אנרגית הגובה.
אני מזכיר לכולכם שבשבוע הבא יקים כל אחד, בהנחייתי ובסיועי, בלוג אישי שישמש לעבודתנו. כבר הזמנתי את חדר המחשבים של בית הספר כדי שנוכל לעבוד שם ולהקים את הבלוג. אנא הביאו אתכם גם תמונה שלכם בדיסקואנקי.
אני מזכיר לכולם שיש לשלוח רפלקציות (כרגע עדיין במתכונת של אימייל), היום או מחר לכל המאוחר.
להתראות בשבוע הבא.

אין תגובות: